СПОДЕЛИ

Консумирайте повече къри (Малайзия)

Кърито представлява сложна смес от много подправки и растения, като основната му съставка е куркумата, която расте в големи количества в Малайзийската джунгла. Тя съдържа веществото куркумин, което има много силно изразен анти-мастен ефект. Скорошни изследвания показват, че добавянето на куркумин в диетата води до значително по-голяма загуба на наднормено тегло, тъй като той подтиска развитието на мастната тъкан и по-бързото й изгаряне.

Ройбос час (Южна Африка)

Този чай може да пиете навсякъде в Южна Африка. Ройбос е доста по-силен от зеления чай и освен това е натурално сладък, като така не се нуждае от допълнителна захар. Заместването на сутрешното капучино с ройбос чай може да ви спести огромно количество излишни калории, а и е доказано, че културите, където се пие повече чай, страдат много по-малко от затлъстяване. Освен това чаят съдържа много полезни катехини, а и дехидратирането на организма често води до засилване на чувството на глад. Дневното количество вода, което възрастен човек трябва нормално да приема е най-малко 2 литра.

Кисели краставички (Унгария)

Унгарците обичат много туршии и освен краставички консумират зеле, домати и зелени чушки. Туршиите могат да ви запазят слаби, най-вече заради съдържащата се в тях киселина/оцет. Много скорошни изследвания показват, че оцетната киселина понижава кръвното налягане, нивото на глюкоза в кръвта и възпрепятства образуването на мазнини. Така че, хапвайте повече кисели туршии полети със зехтин и лимон.

Семеен излет в неделя (Норвегия)

За разлика от България, където неделята е деня за мързел и стоене пред телевизора, в Норвегия това е ден за излети и пикник сред природата. И това е дълбоко вкоренен навик. Всяка неделя всички от малчуганите до възрастните излизат навън на поход през лятото и на ски през зимата. В повечето западни страни неделя обаче си остава единствено ден на разходки от хладилника до дивана пред телевизора.

Практикувайте Йога (Индия)

Много западняци оценяват антистрес ефекта на Йогата и подобряването на циркулацията на енергия в организма, но не осъзнават нейния потенциал за отслабване. Последните изследвания показват, че практикуващите редовно Йога имат много по-нисък боди мас индек (BMI) от всички занимаващи се с активен спорт и фитнес. Има много причини за това. Йогата се практикува най-добре на празен стомах и способства за правилното изграждане на мускулите. Позите в Йога засилват метаболизма и насочват мисленето в посока различна от чувството на глад.