СПОДЕЛИ

Най-голямото хранене трябва да е на обед (Мексико)

Вместо да погълнат огромното количество калории за деня в следобедните часове и на вечеря, както правят американците, мексиканците традиционно приемат голямото си хранене между 14 и 16ч. Яденето вечер води до трудно храносмилане, тъй като по време на сън човек не се движи и не е активен, затормозява съня и пречи на пълното елиминиране на умората и освен това не се събуждаме гладни, което ни кара да изместваме голямото си хранен в по-късните часове, като така губим контрол върху теглото си. Затова едно от основните правила за намаляване на теглото по естествен начин е да приемате по-голямата част от храната си за деня на закуска и обед.

Хранете се дълго, говорете повече (Франция)

Французите обожават да се хранят с цялата фамилия. 92% от френските семейства се хранят заедно на вечеря, сравнено с 28% от американците. Това, разбира се, се обуславя от факта, че за французите храненето е едно от важните събития за деня, а не е едно от нещата, които ние вършим между другото забързани към другите си ангажименти. Бавното хранене от своя страна подпомага доброто храносмилане и усвояване на полезните вещества, но и намалява количеството на приетата храна. Чувството за ситост идва идва бавно и е пълно и по-продължително без да се чувстваме преяли. Разговорите също забавят храненето.

Тренирайте ски ходене (Финландия)

Това е едно от най-популярните и обичани занимания на финландците, когато са сред природата. А и изобщо не е толкова екзотично, колкото звучи. Единственото от което имате нужда са чифт не скъпи щеки. Те помагат да запазвате много лесно баланса, особено ако сте по-възрастни или ходите по труден терен, помагат също така за подобрената стойка на тялото, позицията на торса, раменете и ръцете. Освен това така изгаряте около 20% повече калории. Следващото кратко видео ще ви даде добра представа как да тренирате ски ходене.

Каране на колело (Холандия)

Колелата в Холандия са 18 милиона, а самите холандци – 16,5 милиона. Холандците използват колелата ежедневно за да идат да пазаруват или до работното си място. Всеки един холандец изминава с колело средно по 541 мили годишно, а светофарите в Амстердам са синхронизирани със скоростта на колелата. В САЩ петък е традиционен вело-ден, когато повечето американци отиват до работата си с колело. Google дори пуснаха много удобно услуга маркирайки велоалейте в големите градове. Карането на колело с умерен темп гори по 550 калории на час.

Хапвайте ястия от ориз и бобови (Бразилия)

Всички тези луди бразилски фиести около Карнавала са само част от причината за перфектните форми на бразилците. Те остават слаби и заради традиционното си ядене, което може да се комбинира с почти всяко месо. Изследване на списание “Obesity Research” показва, че диета с повече ориз и бобови намалява риска от наднормено тегло с 14 %. Това се дължи на намалените мазнини за сметка на фибрите и протеините, които водят до по-стабилно ниво на глюкозата в кръвта и следователно до по-рядката поява на чувството на глад.

Ако се разровим в познанията на народите по света, ще установим, че отдавна са изнамерени перфектните диети на базата на регионалните продукти и поколенията са показали, че може да се живее добре ако спазваме стриктна и балансирана диета от прости и хранителни източници на нужните ни вещества.

Здравословният живот е съчетание от положителен дух, умерен и балансиран хранителен режим и много движение и активност далече от града и по-близо до природата.