На вниманието на всички, които упорито се опитват да свалят малко от обиколката на коремчето, където се натрупват най-досадните и издайнически мазнини. Всеки знае, че най-трудно се “топят” мазнините в долната част на корема. Само коремни преси обаче не са достатъчни! Дори може да се сбогувате с идеята да свалите мазнините на корема с коремни преси. Освен това, прекомерното правене на преси, може да увреди и отслаби гръбнака в тази област или да доведе до дискова херния и други травми. Но за да разберем как да свалим досадните мазнини, трябва все пак да знаем как те се натрупват и каква е причината за това.

Защо трупаме мазнини около корема?

Човек започва да натрупва мазнини около корема при високи нива на хормона кортизол. Той се покачва при стрес и води до понижаване на тонуса на гладките мускули, които са и най-ефективните “консуматори” на мазнини. Наличието на стрес обаче е ключов фактор и дори да понижите драстично калориите, ако не намалите нивата на стрес, резултатите няма да са значителни, тъй като кортизолът продължава да бъде висок. Намалете стреса, спете по-дълго и по-дълбоко, за да отпочине нервната система.

Как да ги стопим?

Не правете по 1000 коремни преси! Това е напълно безсмислено! Да, ще постигнете силни и много тонизирани коремни мускули, но няма да изгорите кой знае колко мазнини. Нужно е да ангажирате повече мускулни групи, а не само т.нар. прави коремни мускули (плочки). Използвайте доста лицеви упори и задръжте в горна позиция 3-4 пъти поне по 30 секунди. Отделяйте време за движение, разходки, джогинг или просто по 15-20 минути на пътека или колело, за да активирате сърдечната система.

Тази серия от доста прости упражнения дават ефективна схема за фокусиране именно върху тази проблемна зона. Правете тази серия всяка сутрин и вечер преди лягане и ще усетите реален ефект от топенето на мазнините. Разбира се, преди да пристъпите към тях е важно да загреете добре тялото си, да увеличите пластичността на мускулите, да подготвите сухожилията с кратка серия стречинг.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ > Защо стречингът е ключов за всяка успешна тренировка?

Ако сте упорити поне за седмица, ще отчетете реален резултат, измерим с намалена обиколка на коремчето, по-стегната долна част на корема и по-близо до перфектната фигура.

Упражненията тренират всички коремни мускули, които изграждат коремната стена. Разбира се, ефектът ще е много по-значим, ако те са съчетани и с подходяща диета и обилен прием на вода.

За да се преборите с коремните тлъстини е важна диетата, тя е около 80% от усилието ви. Драстично ограничете захарта и всички храни и напитки, които я съдържат. Трябва да нормализирате нивата на кръвната си захар и да избягвате резки промени в инсулиновите нива, процес, който задейства бързото превръщане на захарите в мазнини.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ > Как да се откажем от захарното пристрастяване?

Можете да ядете наситени мазнини, тъй като не те, а захарта е отговорна за натрупването на досадни мазнини. Наситените мазнини, напротив, доставят на организма много полезни вещества като омега-3 мастни киселини. Яжте храни като сьомга, авокадо или сурови орехи, които съдържат голямо количество омега-3.


Титулна снимка автор Joel Nilsson Nelson & лиценз CC BY-SA 2.0